söndag, oktober 8

Dofter

Deschda: De som känner mig vet att jag har ett Mycket Välutvecklat Luktsinne. Det främsta kännetecknet på en ny kultur, är för mig därför dofter.

Geografiskt är det ju inte så långt mellan Sverige och Danmark, men lukterna är helt annorlunda! Köpenhamn luktar lite... jord och eukalyptus. Människorna luktar vitlök, curry och cigarettrök. Mitt rum luktar av såpa och fukt, för värmen har inte satts igång än. Skolan luktar som en konstig blandning av rök, spraylim och rutten frukt.

Så, nu vet ni verkligen hur jag har det.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad luktar du då?

9:23 fm  
Blogger Birdeschda said...

Smultron, såklart. // C

10:35 fm  
Anonymous Anonym said...

och tågen luktar diesel och har kørt sen 1940-talet.

7:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

FREE hit counter and Internet traffic statistics from freestats.com